Trouwe klanten

Afgelopen week namen we het definitieve besluit dat we gaan verhuizen met de winkel. Naar Sluis. Omdat we het verhaal liever zelf vertellen aan onze trouwe klanten vinden er deze week langere gesprekken plaats in de winkel. En die zijn niet altijd leuk. Aan die trouwe klanten ligt het namelijk niet. Die bleven trouw komen. Ze begrijpen het wel. Ook zij zagen de winkels op dit plein en om de hoek in de Mercuriusstraat in de afgelopen jaren verdwijnen door het verleggen van de routing in het dorp.
De mensen die het hardst roepen dat het zonde is dat we verdwijnen zijn de mensen die we niet (meer) zagen in de winkel. Of die alleen 2 flesjes Orval, 4 flesjes Lindemans of Boon Kriek kochten ‘want die hebben ze niet in de winkel.’ Specialisten zijn geen winkels meer in de ogen van veel consumenten en alleen supermarkten hebben bestaansrecht op dorpen waar men niet winkelt maar boodschappen doet. Helaas.
Winkels hebben voldoende omzet nodig, anders wordt het niet meer dan een dure hobby en daarvan kun je je rekeningen niet betalen.
Maar voor die trouwe klanten vind ik het erg wat we gaan doen. Natuurlijk bieden we aan te bezorgen, zeker zolang we hier blijven wonen. Na Pasen is onze winkel hier weg. En het gaat niet eens om de transacties voor deze mensen, ze raken hun praatje en loopje kwijt en dat kunnen we nu eenmaal nooit goedmaken met bezorgen.

4 reacties op “Trouwe klanten

  1. Beste mensen, jullie hebben een moeilijke en dappere beslissing genomen en ik kan me voorstellen hoeveel moeite dat gekost heeft, zeker naar je vaste klanten toe. Die zijn per slot het anker waar het schip mee vast ligt….Uiteraard zul je een aantal klanten verliezen maar er zal zoveel voor terug komen wat het gemis weer goed maakt. Wie weet, als er nog eens echt een kusttram komt kunnen ze weer komen bezoeken…..Succes in ieder geval.
    Groet,
    Wout den Doelder

  2. Altijd jammer als er een zaak verhuist waar je jaren tevreden klant bent geweest, maar ook begrijpelijk.. Het is tenslotte een zaak, jullie (en andere zakenmensen/winkeliers) moeten er wel van leven! En jullie zullen vast bij ’t afleveren van een bestelling ook nog wel eens tot een praatje komen. :-)

    En tsja, de reactie van de incidentele klanten snap ik ook wel… voor dingen die ik vaak koop, en waar ik goed bekend mee ben, dan vind ik het jammer dat m’n vaste adresje weggaat maar kan ik ook weer een andere winkel vinden, of ik zal eerder bestellen bij wat grotere hoeveelheden, of ’t is de moeite waard om naar de nieuwe lokatie te gaan als de afstand niet al te groot is. Juist voor die producten en/of diensten waar ik weinig gebruik van maak, maar dan wél kwaliteit wil (bijvoorbeeld voor feestdagen, kado’s enz), is ’t lastiger… moeilijker een nieuw betrouwbaar adres te vinden als je weinig product-bekendheid hebt, en minder de moeite waard om van ver te halen (bestellen of zelf verder reizen).

  3. hey, hey,
    helemaal waar life is to short drinking crap. as we say it
    in the usa. ik ben zelf in een geweldig bourgogne jaar
    geboren . keuzes zijn nu eenmaal nood en zakelijk edoch
    niet altijd in de min te hoeven te verblijven. geweldige
    uitspraak (en deze ga ik in mijn of op mijn tegeltjes uitbrengen)
    winkelen of boodschappen !!!geweldig. deze uitspraak
    kort om ik ondersteun je keuze en houd mij op die geijkte hoogte

  4. Hoi, dat is wat..verhuizen met een zaak kost je zeker kleine verlies aan de klanten die je had maar tegenover zeg ik Einde van de ene is het begin van een nieuwe !!! :)
    succes,
    Alex

Reacties zijn gesloten.